İSUZU DMAX EURO5 MOTOR YAĞ ÇOĞALTMA SORUNU
Merhaba,
Bu yazımızda İsuzu marka çift kabin araçların motor arızalarını ve tadilat işlemlerini ele alacağız.Hepimizin bildiği gibi İsuzu Dmax marka araçların 2012 model ve sonrasında çıkan serilerinde 4JK1 motor kullanılmasının yanısıra partikül filtresi eklenerek araçlar EURO5 Motor olarak piyasaya sürülmüştür.Motorun mekanik kısımlarında yani silindir kapağı,krank mili,motor bloku gibi kısımlarında herhangi bir değişiklik yapılmazken çevre ekipmanları revize edilerek satışa sunulmuştur.Yani egzost sistemi,egr valfi,turbo tertibatı,mazot pompası ve enjektör kodları değiştirilerek yeni nesil bir motor üretilmiştir.Esasında 2007-2012 model aralığında üretilen İsuzu euro4 motor emsallerine göre çok sağlam ve kararında bir motordu.Fakat EURO5 İsuzu Dmax larda kullanılan ekipmanlar ve çift Turbo sistemi kullanılan partikül filtresiyle tam senkronize çalışamadığı için kullanıcılar çok düşük kilometreli araçlarda dahi sorun yaşamaktadır.Motorda üretilen egzost gazını partikül filtresine aktaran katalitik konvektör belli bir doluluğa ulaşan partikül filtresinin işlevini yitirmesi sonucunda salınan gazı tekrar motorun içine aktarmakta ve oluşan buharla beraber atılamayan yakıt yağ karteline inmekte ve yağ çoğaltma sorunu oluşturmaktadır.Kartele inen atık gaz,buhar ve yakıt kalıntısı motor yağını inceltmekte ve bunun sonucunda motordaki sürtünme artmaktadır.Artan sürtünme beraberinde aşınmayı getirir ve motorun düzeni bozulur.Bunun sonucunda piston kol yataklarında sarma meydana gelir ve kitleyen biyel kolu motor blokunda zayıf bulduğu yeri patlatır.
Kısaca izah etmek gerekirse İsuzu Dmax motorlarındaki sorun bundan ibarettir.
Tabii ülkemizde ithalde uygulanan vergilerin bir hayli yüksek olması ve yetkili servis ücretlerinin de el yakması sebebiyle biniciler araçlarını özel servislerde yaptırma ihtiyacı hissediyorlar.Çünkü bugün herhangi bir yetkili servise giren motor hasarlı İsuzu Dmax takriben 30-35 bin TL civarında para yemektedir.Ülkemiz koşullarında bakıldığında ise bu meblağ neredeyse araç bedeline tekabül etmekte ve aracın onarımını birçok kimse açısından imkansızlaştırmaktadır.Bu noktada Akkuzu Motorlu Araçlar ekibi olarak aracınızı en hesaplı ve güvenilir şekilde onarmaktayız.
Bu onarım şekli İsuzu Dmax aracın motorunda oluşan hasarın biçimine göre farklılık göstermekte ve harcanacak meblağ buna paralel artmaktadır.Buna örnek verecek olursak arızası erken farkedilmiş ve henüz blok gövdesine zarar vermemiş bir aracın maliyeti daha hesaplı olurken yeni ya da çıkma blok kullanılması gereken aracın maliyeti daha fazla olmaktadır.Bunun yanısıra komple motor ihtiyacı olan araçlarda İsuzu Dmax çıkma motor ya da İsuzu Dmax komple motor da kullanabilmekteyiz.Siz müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek ve maliyetlerinizi düşürmek adına hasarlı araçlardan söktüğümüz çıkma parçaları da yenisinin yarı fiyatına ve hatta daha da ucuzuna beğeninize sunmaktayız.Motorla ilgili kısımlarda piston-segman ve yatak takımları yeni kullanılma zorunluluğu oluşurken çıkma silindir kapağı,çıkma turbo,çıkma krank mili,çıkma mazot pompası,çıkma enjektör,çıkma egr valfi,çıkma eksoz manifoltu,çıkma emme manifoltu kullanılmasında genel olarak hiçbir sakınca görülmemektedir.Ayrıca İsuzu Euro5 motorlu Dmax araçlarda partikül filtresinin iptalini yaptırmakta ve yazılımsal olarak eksoz gazının salınımını kontrol altına aldırmaktayız.Bu da binicilerin uzun vadede sorun yaşamamaları için tavsiye ettiğimiz bir uygulamadır.
Yeni bir bilgilendirme makalemizde görüşmek dileğiyle bütün sürücülerimize iyi seyirler dileriz.
Henüz yorum eklenmemiş. Yorum eklemek için buraya tıklayınız